محبوبیت ترامپ سقوط کرد!

نیوز ویک گزارش داد، با اینکه تحلیلگران سیاسی و بخشی از قانونگذاران جمهوری‌خواه ادعا می‌کنند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان نیروی محرکه غالب در این حزب است اما یک نظرسنجی جدید نشان داد که شمار قابل توجهی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، افراد جدید را به جای ترامپ ترجیح می‌دهند.

 ترامپ تا حد زیادی به عنوان یک چهره سیاسی قطبی‌کننده حتی در درون حزب خود تلقی می‌شود. افرادی که خود را «هرگز ترامپ» لقب داده‌اند، به پس زدن نفوذ و کنترل او بر حزب جمهوری‌خواه ادامه می‌دهند

با ادامه انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال جاری، نامزدهای مورد نظر ترامپ غالب شده‌اند و تقریباً در تمام رقابت‌های خود تاکنون پیروز شده‌اند.

با این حال، نظرسنجی منتشر شده توسط شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، مجمع تحقیقاتی «هارت» و مؤسسه افکارسنجی «پابلیک آپینیون استراتجیز» نشان داد که بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در واقع ترجیح می‌دهند که شخص دیگری سکان رهبری حزب آنها را به دست بگیرد.

به نوشته نیوز ویک، این نظرسنجی نشان داد که یک سوم (۳۳ درصد) رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در مرحله مقدماتی انتخابات معتقدند که ترامپ رئیس جمهور خوبی بود، اما زمان آن فرا رسیده است که سران جدیدی روی کار بیایند.

طبق این افکارسنجی، ۱۰ درصد دیگر نیز گفتند که ترامپ رئیس جمهور بدی است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که حزب جمهوری‌خواه بدون او به کار خود ادامه دهد.

در مجموع، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از رای دهندگانی که قصد دارند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان امسال رای دهند، ترجیح می‌دهند حزبشان رهبران جدیدی داشته باشد یا از کنترل رئیس جمهور سابق خارج شود.

در عین حال، اکثریت نسبتاً محدود (۵۵ درصد) گفتند که حزب جمهوری خواه باید به رهبری ترامپ ادامه دهد. این نظرسنجی که در بازه‌های پنجم تا هفتم می و نهم تا دهم می انجام شد، شامل مصاحبه با ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بود.

پیش از این، یک قاضی آمریکایی حکم داده بود رئیس جمهور سابق آمریکا بابت هر روز تأخیر در ارائه مدارک به دادگاه باید روزانه ده هزار دلار جریمه پرداخت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.