بایدن با سران سوئد و فنلاند دیدار کرد

اسپوتنیک گزارش داد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه و به دنبال ارائه درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو با سران این دو کشور اروپایی در کاخ سفید دیدار کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، جو بایدن از رئیس جمهور فنلاند و نخست وزیر سوئد برای گفتگو درباره پیوستن کشورهایشان به ناتو استقبال کرد و گفت که در این دیدار پیرامون درخواست های عضویت دو کشور در ناتو گفتگو خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه و به دنبال ارائه درخواست عضویت در ناتو از سوی سوئد و فنلاند در بیانیه ای مدعی حمایت از این دو کشور شده و اعلام کرده بود: من به گرمی از درخواست های تاریخی فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو استقبال می کنم و قاطعانه از آن حمایت خواهم کرد. مشتاقانه منتظر همکاری با کنگره آمریکا و متحدانمان در ناتو برای عضویت سریع فنلاند و سوئد در قوی ترین ائتلاف دفاعی تاریخ هستم! سوئد و فنلاند تصمیم مهمی برای عضویت در ناتو گرفته اند. ناتو امنیت یک میلیارد نفر را در اروپا و آمریکای شمالی تضمین می کند. فنلاند و سوئد شرکای دیرینه و سرسخت ایالات متحده هستند. با پیوستن به ناتو، آنها همکاری دفاعی ما را بیشتر تقویت خواهند کرد و به نفع کل اتحاد ترانس- آتلانتیک خواهند بود.

طبق اعلام منابع رسانه‌ای، فنلاند و سوئد دیروز رسماً درخواست خود برای پیوستن به ناتو را ارائه کردند. این در حالی است که روز سه شنبه پارلمان فنلاند با اکثریت آرا با درخواست پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کرد.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آنها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.