این املاک قرار دادهایشان تمدید می شود

آخرین وضعیت املاک واگذار شده شهرداری تهران!

کدخبر: ۴۹۶۴۵۵
اقتصادنیوز:​ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص آخرین وضعیت بازپس‌گیری املاک واگذار شده شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.
آخرین وضعیت املاک واگذار شده شهرداری تهران!

به گزارش اقتصادنیوز بیش ازهزاران ملک شهرداری تهران در ادوار گذشته در اختیار افراد حقیقی و حقوقی غیر مرتبط با شهرداری پایتخت قرار گرفته بود. مطابق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها،  مدیران شهری می‌توانند بهره‌برداری بخشی از املاک  خود را برای مصارف عمومی و خیریه در اختیار نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی قرار دهند. با این حال به نظر می‌رسد در این مسیر اقداماتی خلاف قانون رخ داده باشد. برخی واگذاری ها  بدون اطلاع شورای شهر تهران بوده و کاربری بسیاری از این املاک نیز تغییر کرده و از اهداف اولیه انحراف پیدا کرده است.

بخشی از این املاک در دوره گذشته مدیریت شهری باز پس گرفته شدند، اما املاک باقی مانده چه سرنوشتی پیدا کردند ؟

امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت املاک واگذار شده شهرداری تهران به اکو ایران گفت:‌شورای شهر در این حوزه  به ما تکلیف کرده که از املاک واگذاری شده بازدید مجدد کرده واحصا کنیم که چه میزان املاک داریم  و بانک اطلاعاتی دقیقی در این زمینه ایجاد شود.

وی ادامه داد:‌کارمشترکی با سازمان املاک، بازرسی،حراست و مناطقمان انجام می دهیم تا اطلاعات املاک  با همدیگر یکسان شود و بدانیم هر ملک کجاست؟ در دست کیست؟ و به چه منظوری در اختیارش قرار گرفته شده و آیا همان کارکردی که به دلیل آن ملک به آن واگذار شده استفاده می شود یا نه ؟ وقتی این اطلاعات تکمیل شد در موردشان تصمیم می گیریم که این واگذاری تمدید بشود یا خیر؟

معاون شهردار تهران تاکید کرد :حتما شهرداری به دنبال این است که از مجامع خیریه و مجامع مردمی حمایت کند و پایشان می ایستد. جلسه اول کمیسیون که برگزار شد تصمیم گرفته شد، بیمارستان ها و مرکز انتقال خون واگذاری هایشان تمدید شود در این کاربری ها  تردید نداریم. در بهره برداری از املاکی که به مردم خدمت عمومی می دهند هیچ تردیدی نداریم و حمایت می کنیم.

 توکلی زاده اضافه کرد :‌برخی موضوعات بوده که منتفی شده یا کارکرد دیگری پیدا کرده و از آن استفاده تجاری و نمایشگاهی می شود و درآمد دارد و اینها واگذاری ها با قانون  منافات دارد و مردم شهر نیز نمی پذیرند امکانی که برای یک موضوع دیگر در اختیار یک مجموعه گذاشته شده استفاده دیگری شود و یا استفاده عمومی اش از بین رفته است و به گروه کوچک و خیلی محدود خدمت می دهد که باید منتفی شوند یا اصلاح کنند و تطبیق دهند. برای تصمیم گیری اطلاعاتی که جمع آوری می شود باید همه جانبه و کافی باشد و افراد ما به ملک می روند و می بینند کاربری چیست و چه استفاده ای می شود، به ملک لطمه نزده باشند، آیا استفاده عمومی همچنان در جای خودش باقی است و چه مشکلی از شهر حل می کند.

او درخصوص واگذاری ها جدید در شهرداری هم توضیح داد: مطالبه از شهرداری فراوان است و نمی توانیم همه را جواب دهیم و باید اولویت بندی کنیم  و طبق آن به جلو برویم. در حال حاضر اولویتمان را در جاهایی گذاشتیم که منفعت بیشتری به همه شهر می دهند.

باید منتظر ماند و دید ایجاد بانک اطلاعاتی املاک شهرداری تهران چه زمانی به سرانجام خواهد رسید؟ و اصولا این بانک می‌تواند ابزار مناسبی برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از املاک شهرداری شود؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید