پیشنهاد مهم ایتالیا برای حل و فصل بحران اوکراین

دی‌مایو در کنفرانس مطبوعاتی وزرای شورای اروپا در نزدیکی تورنتو گفت: «طرح صلح پیشنهادی ایتالیا، همان چیزی است که من دو روز پیش با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک مطرح کردم. این طرح شامل ایجاد یک گروه بین‌المللی تسهیل‌کننده از جمله سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری در اروپا می‌شود.

وی افزود: هدف این است که قدم به قدم کار کنیم، مثلاً با آتش‌بس محلی، تخلیه غیرنظامیان و باز کردن بالقوه کریدورهای بشردوستانه امن آغاز کرده و سپس برای رسیدن به یک آتش‌بس جامع و در نهایت صلح پایدار همکاری کنیم.

دی‌مایو با اشاره به اینکه گروه تسهیل‌گر پیشنهادی باید تلاش کند تا گفت‌وگو بین دو طرف درگیر جنگ را بازسازی کند، گفت: این پیشنهاد را اخیرا در اختیار گروه هفت قرار دادیم. ما به ترویج ابتکاراتی که می‌تواند گفتگو میان روسیه و اوکراین را تسهیل کند، ادامه خواهیم داد.

روزنامه ایتالیایی ری‌پابلیکا هم گزارش داد، سند مفصلی که به سازمان ملل تحویل داده شده و توسط دیپلمات های وزارت خارجه ایتالیا تهیه شده است بر چهار نکته تمرکز دارد:

- آتش بس در اوکراین و خلع سلاح جبهه تحت نظارت سازمان ملل

- مذاکرات در مورد وضعیت اوکراین، که در آینده به اتحادیه اروپا خواهد پیوست نه ناتو.

- توافق دوجانبه بین اوکراین و روسیه در مورد کریمه و دونباس، به نحوی که این اراضی تحت مناقشه از خودمختاری کامل با حق تضمین امنیت برخوردار خواهند شد، اما «تحت حاکمیت اوکراین خواهند بود».

- انعقاد یک توافقنامه چند جانبه برای صلح و امنیت در اروپا، با هدف خلع سلاح، کنترل تسلیحات و پیشگیری از درگیری‌ها.

ابتکار عمل پیشنهادی ایتالیا برای حل بحران اوکراین

همچنین در اکوایران ببینید : از تعدیل قیمتی تا اصلاحات اقتصادی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.