تخریب مرگبار اردوگاه آموزشی نظامیان اوکراین

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) گزارشی از عملیات نظامی ارتش این کشور در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ارائه کرد و گفت که واحد توپخانه و موشک ارتش روسیه یک اردوگاه آموزشی نیروهای ویژه ارتش اوکراین در نزدیکی دریاچه «ساسیک« در منطقه «اودسا» و ۴۳ واحد توپخانه و خمپاره‌ را هدف قرار داده و تخریب کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: «نیروهای واحد توپخانه و موشک روسیه، ۷۷مرکز فرماندهی، ۶۰۲ مرکز تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین از جمله یک اردوگاه آموزشی نیروهای عملیات ویژه نیروهای مسلح اوکراین را با پرسنل نظامی در نزدیکی دریاچه ساسیک در منطقه اودسا هدف قرار دادند و ۴۳ واحد توپخانه و خمپاره‌ را نیز تخریب کردند و همچنین دو سکوی پرتاب راکت انداز چندگانه گراد، ۱۰ انگار مهمات و یکسامانه دفاع هوایی بوک-ام ۱را در نزدیکی مایاکی خارکیف تخریب کردند».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در منطقه اودسا دو تأسیسات انبار سوخت برای تجهیزات ملی‌گرایان اوکراین را نیز تخریب کردند و واحد هوا-فضا و عملیاتی-تاکتیکی فدراسیون روسیه، چهار مرکز فرماندهی و ۴۷ منطقه تجمع نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای مسلح روسیه مجموعه‌ بزرگی از تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا و اروپا که به ارتش اوکراین عرضه شده بود را با موشک‌های کالیبر منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه، یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ روسیه را نیز در منطقه «خرسون» ساقط کردند و ۱۴ پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را نیز سرنگون کردند.

ایگور کوناشنکوف همچنین اعلام کرده است که در نتیجه حملات هوایی ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۷۰ ملی‌ گرای اوکراینی کشته و ۵۲ واحد تجهیزات نظامی اوکراین از کار افتادند.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، به این کشور اروپایی حمله کرد و مقام‌های روس از همان ابتدا اعلام کردند که به دنبال خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین هستند و تنها زیرساخت‌های نظامی کی‌یف را هدف قرار می‌دهند و کاری با مناطق غیرنظامی ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.