چین از اوکراین چه می آموزد؟

 

دیوید سیکس، تحلیلگر مسائل بین الملل و پژوهشگر شورای روابط خارجی، با انتشار یادداشتی در پایگاه تحلیلی فارن افرز با عنوان «چین از جنگ روسیه در اوکراین چه می آموزد؟» به بررسی این موضوع پرداخته است. اقتصادنیوز این مقاله را در دو بخش ترجمه کرده که پیش از این بخش اول آن با عنوان «محاسبات متفاوت شی و پوتین در جنگ اوکراین!» منتشر و در ادامه بخش دوم و پایانی آن منتشر می شود:

اصلاحات ارتش آزادی‌بخش خلق

اشتباهات نظامی روسیه به ارتش آزادی‌بخش خلق کمک می‌کند تا برنامه های خود را بهبود بخشد و شانس خود را برای تصرف تایوان افزایش دهد. روسیه در دستیابی به برتری هوایی بر اوکراین، تامین سوخت، غذا و مهمات نیروهایش و انجام موثر عملیات ترکیبی شکست خورده است.

رهبری ارتش آزادی‌بخش خلق احتمالاً از اینکه ارتش روسیه، با تجربه عملیاتی گسترده اخیرش نتوانسته پیروزی قاطعی را به دست آورد، شوکه شده است. برای ارتش آزادی‌بخش خلق، این مسئله ضرورت اصلاحات نظامی دشواری را که در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده -که بر عملیات مشترک و تدارکات و درس‌های آموخته‌شده از عملیات مشترک پیچیده ایالات متحده متمرکز بود- را تأیید می‌کند. از آن زمان، ارتش آزادی‌بخش خلق مقدار قابل توجهی از تجهیزات نظامی روسیه را در اختیار و به دنبال ادغام عناصر اصلاحات نظامی روسیه بوده و بنابراین جنگ روسیه می تواند باعث شود که ارتش آزادی‌بخش خلق آمادگی خود را برای انجام عملیات‌های لازم برای نبرد با تایوان زیر سوال ببرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«چگونه آمریکا مانع حمله چین به تایوان می‌شود؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.