همتی: حذف ارز ترجیحی را با حماسه مدافعان خط شکن خرمشهر مقایسه نکنیم

اشاره همتی به سخنان علی اکبری، امام جمعه موقت تهران ورئیس شورای سیاست گذاری امنیت جامعه است. وی در نماز جمعه هفته گذشته برخی اقدامات اقتصادی دولت درراستای حذف ارز ترجیحی 4 هزار و 200 تومانی و حذف یارانه آرد و افزایش یارانه ها را خرمشهر های اقتصادی دانسته که باید به دست دولت فتح شود.

در عملیات فتح خرمشهر بخش مهمی از خاک ایران پس از دوسال از چنگ رژیم بعث بیرون کشیده شده و اقدامی مهم در تاریخ ایران به شمار می آید.

همتی با یادآوری خاطره ای از این حماسه در واکنش به فتح القتوح بودن عملیات فتح خرمشهر می گوید زمانی که این رویداد را با جزئیات خدمت امام خمینی (ره) توضیح دادیم، حاج احمد خمینی فرزند امام فرمودند منظور ایشان از فتح الفتوح آن معنویت کار بوده است نه انجام عملیات.«فتح الفتوح، عظمت تحول معنوی در رزمندگان بود، نه خود عملیات» به همین دلیل همتی معتقد است اقداماتی که بار معنوی دارد زمانی که با کارهایی مقایسه می شود که بار مادی دارد تبیینی اشتباه است.

همتی با ذکر این خاطره در توئیت خود به نظر به دنبال فاصله گذاری میان حمایت های جهت دار اقتصادی از دولت و باورهای بنیانگذار جمهوری اسلامی است. او در گذشته عملکرد و اظهارات اقتصادی را نقد می کرد اما حال رو به نقد توصیف چهره های سیاسی و مذهبی از اقدامات اقتصادی آورده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.