تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزیرخارجه آمریکا در بیانیه خود با طرح اتهاماتی واهی و تکراری علیه ایران ادعا کرده است که آمریکا یک شبکه بین‌المللی را به رهبری «بهنام شهریاری» و «رستم قاسمی» تحریم کرده است.

بلینکن در بیانیه خود همچنین باردیگر اتهام خود علیه نظامیان ایران را تکرار کرده و مدعی شده که حمایت سپاه پاسداران از گروه‌های نیابتی همچنان به تداوم درگیری در سراسر منطقه منجر می‌شود.

به گفتته بلینکن، تحریم‌های اعلام شده به موجب فرمان اجرایی (E.O.) 13224 به عنوان مرجع مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.

در انتهای ادعاهای وزیرخارجه آمریکا آمده است: «در حالی که ایالات متحده به دنبال بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، ما به شدت تحریم‌ها را بر تجارت غیرقانونی نفت ایران اعمال خواهیم کرد. ما در هدف قرار دادن کسانی که از سپاه یا حزب الله حمایت حیاتی می‌کنند و دسترسی آنها به سیستم مالی بین المللی را تسهیل می‌کنند، تردید نخواهیم کرد. ما به شدت برای مقابله با فرار از تحریم‌ها تلاش می‌کنیم و به اجرای دقیق تحریم‌ها بر تجارت غیرقانونی نفت ایران ادامه می‌دهیم. هر کسی که از ایران نفت بخرد با چشم انداز تحریم‌های ایالات متحده روبرو می‌شود.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در عمل مغایر با ادعاهای این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است و نشان می‌دهد که واشنگتن همچنان با پیگیری سیاست ضدایرانی خود تلاش دارد تا فشار حداکثری دوران ترامپ را علی رغم اذعان مقامات دولت بایدن به شکست آن سیاست، اما ادامه دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.