بازدهی بورس در هفته اول خرداد ۱۴۰۱

در هفته اخیر شاخص کل بورس روند نزولی داشت و نتوانست صعود هفته‌های گذشته را ادامه بدهد.

. در اولین روز کاری هفته شاخص نزول ۱۵ هزار واحدی را پشت سر گذاشت اما روز یکشنبه ۲ هزار و ۴۵۶ واحد رشد کرد. روز دوشنبه شاخص ۲۵ هزار و ۱۰ واحد سقوط کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص افت هزار و ۵۲۷ واحدی داشت. در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران ۸ هزار و ۷۸۸ واحد افزایش یافت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 30 هزار و 500 واحد پائین‌‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی 1.9 درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 5 هزار و 829 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی 1.3 درصدی را ثبت کرد.

بورس

افت معاملات سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 40 هزار و 542 تومان بود که نسبت به رقم 42 هزار و 651 میلیاردی هفته پیشین، تنزل 5 درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد نیز افت کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 5 هزار و 952 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 7 هزار و 486 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 20 درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 82 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 42 میلیارد تومان کمتر بود و افت 34 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 282 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که 8 میلیون تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 554 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 13 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 2.5 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 734 میلیارد تومان بود و در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که 407 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی بودیم و در روزهای شنبه تا سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. تا روز سه‌شنبه رکورد 6 روز خروج پیاپی ثبت شد.

در مجموع کل هفته 2 هزار و 237 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 447 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش 3 برابری داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.