پنتاگون: پوتین هیچکدام از اهداف خود را در اوکراین محقق نکرد

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «پوتین هیچ کدام از اهداف راهبردی خود را محقق نکرد و به جز ماریوپل نتوانسته بر هیچ شهر بزرگی در اوکراین سیطره یابد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: «پوتین اهمیتی به آغاز مسیر دیپلماسی در اوکراین نمی‌دهد و این را می‌توان از رفتار نظامی این کشور در اوکراین دریافت کرد».

کربی گفت: «ماهیت و نوع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین بر اساس نیازمندی‌ها و شرایط جنگ تغییر می‌کند».

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین نیز روز جمعه خبر داد که «تسلیحات سنگین زیادی در راه اوکراین قرار دارند».

از سوی دیگر شبکه سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا از طرح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای ارسال سامانه‌های پرتاب راکتی پیشرفته به اوکراین خبر داد.

براساس این گزارش، واشنگتن قرار است هفته آینده بسته جدید کمکهای نظامی خود به اوکراین را اعلام کند و این راکتها در این بسته گنجانده خواهد شد. 

سی ان ان با اشاره به این موضوع گزارش داد، دولت جو بایدن در حال فراهم سازی مقدمات ارسال سیستمهای پیشرفته و دوربرد راکتی به اوکراین است. 

پیش از این و طی هفته‌های گذشته، واشنگتن با این نگرانی که اوکراین می‌تواند از این تسلیحات برای تهاجم در داخل خاک روسیه استفاده کند از ارسال این سیستمها به کی‌یف خودداری کرده بود. 

سامانه‌های توپخانه‌ای غربی شامل هویتزرهای آمریکایی M۷۷۷ در حال حاضر در جبهه شرقی اوکراین در خدمت هستند و تعداد بیشتری نیز در راه است، اما اوکراینی‌ها می‌گویند برای دفع حملات روسیه در دونباس به موارد بیشتری نیاز دارند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بارها از کشورهای غربی برای عدم ارسال تسلیحات تهاجمی به این کشور انتقاد کرده است. 

پنتاگون: پوتین هیچکدام از اهداف راهبردی خود در اوکراین را محقق نکرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.