اوکراین: تنها راه برای توقف تهاجم مسکو، زور است

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نمی‌توان به هیچ توافقی با روسیه اعتماد کرد و تنها راه برای توقف تهاجم مسکو، زور است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره اظهار داشت: «هر توافقی با روسیه حتی ارزش پول سیاه را نیز ندارد. آیا می‌توان با کشوری مذاکره کرد که همیشه بدبینانه دروغ می‌گوید و تبلیغات می‌کند؟»

این مقام ارشد اوکراینی در ادامه ادعاهایش افزود: «روسیه ثابت کرده است که کشوری وحشی است که امنیت جهانی را تهدید می‌کند. یک وحشی را فقط با زور می‌توان متوقف کرد».

پودولیاک پیش از این نیز با رد پیشنهاد غرب برای آتش‌بس با روسیه و باقیماندن نیروهای روس در مناطق اشغال‌شده، گفت آتش‌بس به نفع کرملین است ولی مسکو باید شکست بخورد.

شامگاه شنبه همچنین «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های خودکششی از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند.

در حالی درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.