رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و فنلاند

امیر عبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فنلاند به تهران و توافقات بعمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از بی تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید نمود.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت و گوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت و گو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل را در دیپلماسی و گفت و گو می‌داند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وزیر خارجه فنلاند نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری نمود. وی همچنین بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین تهران و هیلسنکی تاکید کرد.

پکا هاویستو در خصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله اسران به حل و فصل مسالمت آمیز این بحران کمک نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.