بورل: نفت روسیه را تحریم می کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رغم اختلافات و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای تحریم نفت روسیه در این اتحادیه، وعده توافق درباره این موضوع داد.

به رغم ناکام ماندن تحریم نفتی روسیه به دلیل اختلافات در درون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در بسته تحریمی بعدی قطعا نفت روسیه تحریم خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعضای اتحادیه اروپا روز یکشنبه (دیروز) نتوانستند بر سر تحریم نفت روسیه به توافق برسند اما همچنان قصد دارند آن را در جلسات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش ببرند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) وعده داد که اختلافات داخلی کشورهای عضو برای تحریم نفت روسیه رفع خواهد شد. به گفته او، «ما در تحریم نفتی در بسته تحریمی بعدی علیه روسیه شکست نخواهیم خورد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «در پایان (درباره تحریم نفت روسیه در اتحادیه اروپا) یک توافق خواهد بود. ما تا بعد از ظهر دوشنبه درباره بسته بعدی تحریم‌ها توافق خواهیم کرد».

وعده جوزپ بورل درباره تحریم نفتی روسیه در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی کشورهای شرق اروپا از جمله مجارستان، اسلوواکی و جمهوری چک اعلام کرده بودند با این تحریم مخالف هستند زیرا مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی‌توانند نفت جایگزین را از طریق دریا تأمین کنند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از قبیل رویترز خبر دادند که حامیان تصویب تحریم نفتی روسیه در اتحادیه اروپا امیدوار هستند با مستثنی کردن تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به دریا راه ندارند، بتوانند پیشرفتی در این زمینه حاصل کنند.

به دنبال آغاز بحران اوکراین با حمله روسیه، اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ با آمریکا دست به اقدامات بی سابقه‌ای از قبیل تحریم مقام‌های ارشد مسکو شامل رئیس‌جمهور زده و دارایی‌های اتباع و شرکت‌های روسیه را توقیف کرده است. روسیه هم به اقدامات کشورهای اروپایی واکنش تلافی جویانه نشان داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.