گزارش آژانس انرژی اتمی: اورانیوم غنی‌ شده ایران به 18 برابر حد مجاز در برجام رسیده است

آژانس انرژی اتمی در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که اورانیوم غنی‌ شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارش خود اعلام کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های آژانس درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در ایران طی سه سال گذشته ناکام بوده است.

شبکه خبری الجزیره نوشت که در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اشاره شده است که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در توافق هسته‌ای رسیده است.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌هایش درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در ایران طی سه سال گذشته موفق نبوده است.

وی در ادامه نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرده است که ایران در حال حاضر ۴۳.۱ کیلیوگرم اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد دارد که تقریبا افزایشی ۱۰ کیلوگرمی داشته و مقدار اندکی از آن نیز به اورانیوم فلزی تبدیل شده است. 

خبرنگار وال‌استریت ژورنال نوشت که آژانس در گزارش خود اعلام کرده است: «از زمانی که اژانس ذرات اورانیوم با منشاء انسانی (anthropogenic origin) در سه سایت پیدا کرده، به ایران چند فرصت داده تا درباره وجود این مواد توضیح دهد  اما ایران توضیحاتی که از نظر فنی در ارتباط با آن چیزی که آژانس در این مکان‌ها پیدا کرده، معتبر باشد، ارائه نکرده است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.