پاسخ مسکو به عقب‌نشینی موشکی بایدن: تصمیم منطقی بود

یک مقام ارشد روس با استقبال از عقب‌نشینی آمریکا از ارسال سامانه راکتی دوربرد به اوکراین گفت، اگر شهرهای روسیه هدف قرار می‌گرفت، مراکز تصمیم‌گیری به غیر از کی‌یف نیز مورد حمله روسیه قرار می‌گرفت.

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه از عقب‌نشینی واشنگتن از ارسال سامانه راکتی دوربرد به اوکراین استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدودوف در بیانیه‌ای، اعلام این تصمیم از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را اقدامی «منطقی» توصیف کرد.

او در این‌باره گفت: «بایدن گفت ایالات متحده سامانه‌های راکتی که بتوانند به روسیه برسند برای اوکراین ارسال نخواهد کرد. این [تصمیمی] منطقی است».

مدودوف افزود: «اگر غیر از این اتفاق می‌افتاد، در صورت حمله به شهرهای روسیه، نیروهای مسلح روس به مراکزی که این تصمیمات جنایت‌کارانه در آن‌ها گرفته می‌شد حمله می‌کردند که قطعاً برخی از این مراکز در کی‌یف نبودند. توضیحی لازم نیست».

عصر امروز (دوشنبه) بایدن گفت که واشنگتن سامانه‌های موشکی که بتواند به خاک روسیه برسد، به اوکراین نخواهد داد.

 یک مقام آمریکایی روز جمعه خبر داده بود که انتظار می‌رود دولت بایدن اوایل هفته آینده تصمیم خود برای ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را اعلام کند.

عقب‌نشینی آمریکا در این زمینه پس از آن انجام شد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه هشدار داد ارسال سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه دوربرد به اوکراین توسط آمریکا، خطر تشدید درگیری در اوکراین را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

آنتونوف ابراز امیدواری کرد «عقل سلیم حاکم شده و واشنگتن چنین گام تحریک‌آمیزی را اتخاذ نکند». او همچنین به هشدارهای مکرر دیگر همکارانش در وزارت امور خارجه روسیه درباره ارسال حجم بالای تسلیحات به اوکراین توسط کشورهای غربی اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.