خطیب‌زاده: به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم می‌دهیم!

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) ۱۱ خرداد ماه در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت، اظهار داشت: همانگونه که قبلا همه گفته شد هر چند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین‌المللی نیست، اما اینگونه اظهارنظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت گیری‌های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می گیرد، مداخله جویانه و بی‌ارزش است.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم ‌آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست‌های شورای حکام آژانس صورت می‌گیرند، کاملا برای ما شناخته شده است. البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پررنگ می‌کند.

سعید خطیب‌زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می‌کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می‌شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسؤول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند. 

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد و مسئولیت پیامدهای آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.