جولان آبله میمون در نیویورک/ دو مورد دیگر شناسایی شد

به گفته مقامات شهر نیویورک ، این موارد  پس از مثبت شدن قطعی آزمایش ویروس ارتوپاکس که از دسته ویروس آبله میمون است، شناسایی شده اند.

موارد جدید کمتر از یک هفته پس از کشف نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در این شهر  شناسایی شده است.

 وزارت بهداشت و سلامت روان نیویورک گفت که در مجموع چهار نفر به ویروس آبله میمون در این شهر مبتلا شده اند.

 مقامات بهداشتی نیویورک اعلام کردند که ردیابی افرادی را که با مبتلایان به این ویروس در ارتباط بوده اند، انجام خواهند داد و در صورت لزوم آنها را تحت نظر خواهند داد.

 پس از شناسایی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در اروپا، سازمان جهانی بهداشت در این خصوص نشست اضطراری تشکیل داد.

هانس کلاگ مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت  هشدار داده است سرایت ویروس نادر آبله میمون می تواند در فصل تابستان سرعت بگیرد.

به گزارش ایرنا، آبله ‌میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است؛ با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است.

پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس آبله‌ میمون، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند موش‌ها و خرگوش‌ها را نیز مبتلا کند. در میان انسان‌ها، نخستین مورد ابتلاء به آبله‌ میمون در سال ۱۹۷۰ گزارش شد. در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است.

التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد.

افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس هستند ممکن است در یک اتاق فشار منفی (فضاهایی مورد استفاده برای ایزوله کردن بیماران) نگهداری شوند و توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی با استفاده از تجهیزات حفاظت فردی تحت نظر قرار گیرند.

هرچند این بیماری باعث نگرانی در سراسر جهان شده اما دانشمندان معتقدند که شیوع این بیماری به مانند همه گیری کرونا نخواهد بود زیرا انتقال این بیماری به راحتی سارس-کوو-۲ نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.