ایران و مسائل دوجانبه محور مذاکرات آمریکا و اسرائیل

کاخ سفید اعلام کرد مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی در گفتگوهای راهبردی خود در روز چهارشنبه به وقت محلی درباره ایران و مسایل دو جانبه رایزنی و هماهنگی کردند.

کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و  ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل امروز نشست گروه مشورتی راهبردی آمریکا و اسرائیل را در کاخ سفید آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است، نمایندگان ارشد سیاست خارجی، دفاعی و سازمان های اطلاعاتی مربوطه نیز در این نشست شرکت داشتند.

کاخ سفید در تداوم سیاست هراس از پیشرفت برنامه هسته ای ایران و نفوذ منطقه ای آن مدعی شد مقامات دو طرف  متعهد شدند تا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و بازدارندگی از فعالیت‌های خصمانه منطقه‌ای ایران به صورت هماهنگ تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است آنها همچنین گام های اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث و بررسی قرار دادند و همکاری های جاری بین ارتش های آمریکا و اسرائیل را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، مقامات آمریکا و اسرائیل متعهد شدند تا از نزدیک در مورد طیف کاملی از مسائل مشترک و دوجانبه، هماهنگی  و در برابر همه تهدیدات علیه امنیت ملی خود، اتحادشان را حفظ کنند.

پیش از این ، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل گفتگو کردند و مدعی شدند دو طرف درباره تلاش‌های مشترک برای رویارویی با چالش‌های جهانی از جمله چالش‌های نشات گرفته  از ایران گفتگو کرده اند.

بلینکن در این گفتگوی تلفنی بر تعهد ثابت دولت آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.