رئیسی: آذربایجان شرقی، استان تولید، تجارت و صادرات است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی برای برگزاری بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: استان آذربایجان شرقی با برخورداری از قریب به ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز در دفاع مقدس خوش درخشید و مردم این استان حقیقتا در هیچ عرصه‌ای کم نگذاشتند. به عنوان خدمتگزاران مردم تلاش خواهیم کرد به مردم خدمات شایسته‌ای ارائه شود.

رئیس جمهور آذربایجان شرقی را استان زنان و مردان فرهیخته‌ای توصیف کرد که در طول تاریخ و در بزنگاه‌هایی مثل نهضت مشروطه و مبارزات نهضت اسلامی، به خصوص در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ در مقابل زورگویی‌ و سلطه‌طلبی قهرمانانه ایستادگی کرده است و افزود: آذربایجان شرقی مهد مردان بزرگ و نامداری چون علامه طباطبایی، علامه امینی، آیت‌الله شهید مدنی و آقای قاضی است که نه تنها برای این استان و کشورمان، بلکه برای جهان اسلام به عنوان الگو مطرح هستند.

رئیسی آذربایجان شرقی را استان تولید، تجارت و صادرات توصیف کرد که ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی بسیاری دارد و اظهار داشت: دولت مردمی با قدردانی از همه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از قبل، به دنبال آن است تا در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کند.
رئیس جمهور تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام حقیقتا مردم را رنج می‌دهد. مردم می‌خواهند که وضعیت راه‌آهن تبریز میانه یا وضعیت چرم‌سازی در استان سامان یابد. در این دولت نمی‌خواهیم هیچ پروژه جدیدی را آغاز کنیم بلکه فقط روی اتمام طرح‌های نیمه تمام تمرکز خواهیم کرد.
رئیسی با بیان اینکه همکاران ما قبل از برگزاری سفر به استان آمده و در جلساتی خدمت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران و نخبگان استان رسیده و لیست بلندی از اقداماتی که باید برای آذربایجان شرقی انجام شود، تهیه شده است، خاطرنشان کرد: امروز در استان و جلسه شورای اداری تصمیمات اتخاذ شده برای آذربایجان شرقی و اینکه چه بخشی از کارها باید در استان انجام شود و چه بخش‌هایی از تهران دنبال می‌شود، به اطلاع مردم خواهد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.