افشای اقدام غیرانسانی روسیه با 200 هزار کودک اوکراینی

روزنامه انگلیسی «بیزنس استاندارد» گزارش کرد، زلنسکی تصریح کرده است که ۲۰۰ هزار کودک از جمله کودکان پرورشگاهی، کودکانی به همراه والدین و کودکانی که از والدینشان جدا شده‌اند به زور به روسیه برده شده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود برای مردم کشورش به مناسبت روز بین‌المللی کودکان گفت که هدف از این سیاست جنایتکارانه روسیه، تنها ربودن مردم اوکراین نیست بلکه وادار کردن این افراد به فراموش کردن اوکراین است تا دیگر نتوانند به کشور خود بازگردند.

طبق این گزارش، زلنسکی گفت اوکراین مسئولین را مجازات خواهد کرد اما ابتدا به روسیه در میدان نبرد نشان می دهد که اوکراین را نمی توان فتح کرد، مردم ما تسلیم نخواهند شد و فرزندان ما به مالکیت اشغالگران تبدیل نخواهند شد.

وی همچنین مدعی شد که تا کنون ۲۴۳ کودک در جنگ کشته شده‌اند، ۴۴۶ نفر مجروح شده‌اند و ۱۳۹ نفر مفقود شده‌اند و این آمار ممکن است بیشتر باشد زیرا دولت او تصویر کاملی از وضعیت مناطق تحت اشغال نیروهای روسی ندارد.

زلنسکی همچنین روز گذشته در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «نیوزمکس» به ارائه آمار روزانه تلفات ارتش اوکراین در درگیری‌های این کشور پرداخت.

وی اظهار داشت: سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک است. وضعیت بسیار دشوار است؛ روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین دستور آغاز عملیات نظامی در این کشور را صادر کرد و از همان زمان اعلام کرد که تنها به دنبال هدف قرار دادن زیرساخت های نظامی و نه غیرنظامی اوکراین است.

به گفته منابع غربی، در روزهای اخیر عملیات روسیه در شرق اوکراین در حال پیشروی محسوس است و بعد از کنترل روسیه بر شهر راهبردی «لیمان» در در شمال استان دونتسک، لندن از تمرکز عملیات زمینی روس‌ها برای تصرف شهر «سِوِرودونتسک» خبر داد. رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: عملیات زمینی روسیه به شدت متمرکز شده و بیشتر حجم آتش در بخش کوچکی از استان لوهانسک تمرکز دارد. طی روزهای ۳۰ تا ۳۱ مه، درگیری‌ها در خیابان‌های سورودونتسک شدت گرفته و نیروهای روسی به مرکز شهر نزدیک‌تر شدند.

در پایان بیانیه ارتش انگلیس آمده است: هدف سیاسی روسیه احتمالاً اشغال کامل قلمروهای دونتسک و لوهانسک است. برای دستیابی به این هدف، روسیه باید اهداف عملیاتی چالش برانگیز بیشتری را فراتر از سورودونتسک، از جمله شهر کلیدی کراماتورسک و جاده اصلی دنیپرو-دونتسک را تصرف کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پوتین وی تأکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی این کشور است. از زمان آغاز عملیات روسیه، ایالات متحده و متحدانش با تحریم‌های شدید و ارسال تجهیزات و تسلیحات مرگبار به اوکراین به اقدام مسکو واکنش نشان داده‌اند.

ادعای زلنسکی: 200 هزار کودک اوکراینی به زور به روسیه فرستاده شدند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.