دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

رویترز گزارش داد، دولت آمریکا دور تازه ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد که سخنگوی وزارت خارجه این کشور را هم شامل می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد دور جدید تحریم‌های روسیه ۱۷ فرد از جمله «سرگئی رولدوگین» از نزدیکان رئیس‌جمهور روسیه، و ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور را نیز هدف قرار می‌دهد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است تحریم‌های جدید همچنین ۱۶ شرکت، هفت کشتی و سه هواپیما روسی را هدف قرار داده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در این راستا اعلام کرد امروز تحریم‌هایی را علیه الیگارش‌های روسیه و همچنین اعضای خانواده و نهادهای مرتبط با آن‌ها وضع می‌کنیم.

کاخ سفید نیز طی بیانیه ای اعلام کرد آمریکا در هماهنگی با شرکای خود، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه روسیه وضع کرد تا رئیس‌جمهور این کشور را برای جنگ در اوکراین پاسخگو کنیم.

بنا به اعلام کاخ سفید هدف آمریکا از وضع تحریم های جدید، محدود کردن دسترسی روسیه به فناوری پیشرفته و تبدیل آن به یک کشور منفور عنوان شد.

ساعاتی پیش هم اتحادیه اروپا جزئیات بسته ششم تحریمی خود علیه روسیه را اعلام کرد که تحریم نهادهای امنیتی و نظامی، ممنوعیت واردات نفتی، قطع دسترسی ۳ بانک روسی به شبکه سوئیفت و ممنوعیت پخش برنامه های سه رسانه روسی تنها بخشی از کارزار تحریمی بروکسل علیه مسکو بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.