روسیه، آمریکا را تهدید کرد

اسپوتنیک گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به عملیات نظامی این کشور در اوکراین گفت: آمریکا به علت تجهیز کی یف به تسلیحات نظامی، مسئول وقوع تلفات انسانی در اوکراین است. آمریکا و کشورهای غربی در حال اجرای برنامه‌های خود در اوکراین هستند و این برای مسکو غیرقابل قبول است. کشورهای زیادی در جنگ علیه روسیه با هدف طولانی کردن نزاع در اوکراین مشارکت دارند.

«ماریا زاخارووا» در ادامه افزود: عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تا محقق ساختن همه اهداف و در رأس آن ریشه کن کردن نازیسم و خلع سلاح نئونازی‌ها در این کشور ادامه خواهد یافت. ما فعالیت بنادر ماریوپل را دوباره راه اندازی کرده‌ایم ولی کشورهای غربی از خروج کشتی‌های خارجی از این بنادر جلوگیری می‌کنند. کشورهای غربی حتی مانع ورود کشتی‌ها به سواحل روسیه می‌شوند. نیروهای روسیه بنادر اوکراین را به روی کشتی‌های خارجی بازگشایی کرده و در حال مین زدایی سواحل این کشور هستند.

وی تأکید کرد: آمریکا حتی روزنامه نگاران و خبرنگاران روس را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است و از همه راه‌ها برای تحت فشار قرار دادن آنها استفاده می‌کند. خبرنگاران روس در آمریکا در معرض تحریم، محدودیت‌ها و مسدود شدن حساب‌های بانکی قرار دارند. به آمریکایی‌ها اجازه داده نمی‌شود از رسانه‌های روسیه استفاده کنند به این بهانه که با دولت روسیه در ارتباط هستند. اگر فشار آمریکا بر روزنامه نگاران و اصحاب رسانه روسی در آمریکا ادامه داشته باشد، ما نیز مجبور به در پیش گرفتن رویکرد مقابله به مثل هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه آماده صادر کردن گندم و غلات خود به کشورهای نیازمند است اما برای تحقق این هدف، غرب باید تحریم‌های خود را علیه مسکو لغو کند. ائتلاف غربی تلاش می‌کند تمدنی را که ما به آن افتخار می‌کنیم، نابود کند.

زاخارووا تصریح کرد: دیپلماسی اتحادیه اروپا باید از آکادمی دیپلماسی روسیه درس بیاموزد. در غرب از مقوله فرهنگ برای آتش افروزی بین کشورها و ملت‌ها بهره برداری می‌کنند. غرب تلاش می‌کند تا وجهه و اعتبار روسیه را در رسانه‌ها مخدوش کند. اقدامات آمریکا و غرب علیه شهروندان روسیه نادرست و غیرعقلانی محسوب می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در پایان گفت: آمریکا نمی‌خواهد با ما همکاری کند و به هیچ عنوان دیدگاه و رویکرد مخالف خود را نمی‌پذیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.