وزیر کشور: جمع‌آوری جسدهای مدفون در متروپل پایان یافت

 

وزیر کشور گفت: فعالیت جمع‌آوری جسدهای مدفون در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان به پایان رسیده است.

احمد وحیدی روز جمعه در حاشیه سفر به منطقه مشهد اردهال کاشان در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه ممکن است برخی مطرح کنند که هنوز جسدهایی باقیمانده باشد، با این حال نیروهای امدادگر همچنان تا یافتن تک تک افراد کار جست‌وجو را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: شرایط متروپل وارد مرحله‌ جدیدی شده و باید به عنوان یک طرح مهم مورد توجه قرار گیرد و با تخریب سازه‌های ناپایدار و غیرمستحکم، آوارها برداشته شود تا به حالت عادی بازگردد.

وحیدی در پاسخ به اینکه آواربرداری‌ها چه زمانی پایان می‌یابد، توضیح داد: یک مرحله از آواربرداری‌ها انجام شده و مرحله دوم ممکن است زمان‌بر باشد اما در مجموع نباید زیاد طولانی شود.

وی ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت کار آواربرداری‌ها به اتمام برسد.

 بخشی از ساختمان دو قلوی متروپل آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد و تاکنون اجساد ۳۷ نفر از زیر آوار این ساختمان خارج شده است.

با گذشت ۱۲ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه‌روزی ماموران امدادی ادامه دارد.

وزیر کشور برای شرکت در یادواره شهدای روستای باریکرسف و گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و یاد شهیدان قیام ۱۵ خرداد به کاشان سفر کرده است.

زیارت امامزادگان حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) و حسین بن امام زین‌العابدین (ع) و شرکت در نماز جمعه منطقه اردهال از دیگر برنامه‌های سفر وزیر کشور به کاشان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.