واکنش امام جمعه شیراز به گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مردم/ راهی جز این نیست

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهارداشت: زمان معاصر به ۲ بخش تقسیم می‌شود؛ قبل از امام خمینی و بعد از آن، پس از امام خمینی این عصر به نام وی نامگذاری شده است چراکه حرکت انقلابی امام خمینی (ره) بازگشت دنیا به معنویت بود.

وی با بیان اینکه معنویتی که امروز جهان به آن متوجه شده بازنگری در تاریخ این جهان است، گفت: اروپا در دوره رنسانس با تحولاتی روبه‌رو شد که نتیجه آن جدایی دین از سیاست در عصر حاضر است، تمدن، رفاه و ثروت امروز اروپا حاصل استثمار و فشار بر ملت‌های ضعیف از جمله ایران و کشورهای خاورمیانه است و این به دلیل بی‌دینی و جدایی دین از دیگر امور زندگی است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه انگلیس بدهکار ملت ایران است، افزود: دین برای زندگی ضروری است و تا دین نباشد علم و تکنولوژی مسیر درستی طی نمی‌کند، ۳ قرن از نحله جدایی دین از سیاست گذشت و نیاز بود که کسی بیاید و بگوید مسیر سعادت از دین و معنویت می‌گذرد.

مطالبه‌گری امام شیراز از مسئولان در خطبه‌های نماز جمعه/ آزادراه شیراز ـ اصفهان سریع‌تر تکمیل شود

دژکام بیان کرد: فریاد بلند امام راحل که با خون شهیدان جان گرفت و به سوی همه جهان حرکت کرد این بود که سعادت بشریت در ابزار مادی نیست و به تنهایی نمی‌تواند سعادت را تامین کند، عصری که امام آغاز کرد بر پایه آموزه‌های اسلام ناب استوار بود و می‌تواند نیاز بشر به معنویت را جبران کند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب امام خمینی این است که در دیانت ناب و توحید ناب اسلامی عقل، وحی، عرفان و معنویت با هم هماهنگ هستند در حالی که ۳ قرن پیش اروپا این مقولات را از یکدیگر جدا کرد؛ بدهکار امام و شهدا هستیم و کارهای بر زمین مانده نیز بسیار است این سبک و الگو می‌تواند زندگی بشر را اداره کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در سال‌های متمادی رهبر معظم انقلاب تاکید بر شعارهای اقتصادی دارد، گفت: این تاکید برای آن است که این الگوی همراهی علم و دین تحقق پیدا کند و تا زمانی که محقق نشود دنیا چشم به ایران دارد، امروز از نظر نظامی در وضعیتی از قدرت هستیم که دنیا در ملاحظات خود باید ما را در نظر بگیرد اما در عرصه اقتصاد و اخلاق باید بیشتر کار شود.

وی اظهارداشت: صبر، مقاومت و ایستادگی مردم این مسئله را جبران می‌کند و توقع از مدیران دولت‌های مختلف به ویژه دولت کنونی این است که گام‌های عقب مانده را با جدیت و توانایی ویژه دنبال کند تا به مقصد برسیم.

دژکام با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عین اینکه انقلاب معنوی است پیشرفت را با معنویت در تضاد نمی‌داند و ما باید این پیشرفت را رقم بزنیم، گفت: مشکلات معیشتی وجود دارد اما راهی جز این نیست و کنار گذاشتن دین و اخلاق درست نیست، باید خودمان روی پای خودمان بایستیم و بخش اقتصادی را تکمیل کنیم و الگوی اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) را عرضه کنیم.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در این هفته و تسلیت این ایام تصریح کرد: آنچه در ۱۴ خرداد رخ داده است و باید یادآور باشیم این است که خبرگان ملت با اراده الهی اجازه ندادند زمانی بگذرد با معرفی ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای، جامعه و امت اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیروزی‌های در زمان امام راحل ناشی از یک جمله است و آن اعتماد به امام است، گفت: امروز ما باید اعتماد و اطاعت کنیم چون نسل گذشته به امام راحل اعتماد و از ایشان اطاعت کردند هر چند ملت ایران این ویژگی را در طول زمان نشان دادند اما امروز باید بهتر و بیشتر اعتماد و اطاعت از ولی فقیه انجام گیرد چراکه راه نجات امت اسلامی اطاعت از ولایت فقیه است‌.

امام جمعه شیراز با بیان مسائل استان فارس افزود: نخستین اقدام برای پیشرفت همه‌جانبه در استان وحدت است بنابراین از مجموعه اجرایی استان، نمایندگان مجلس، جامعه روحانیت فارس و شیراز، مجموعه دانشگاهی استان که در راستای پیشرفت و وحدت کمال اهتمام را دارند، تشکر می‌کنم و در این راه مراکز دانش‌بنیان نیز باید به میدان بیایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.