بنت اعتراف کرد/ سایه فروپاشی بر سر اسرائیل !

المیادین گزارش داد، بنت همچنین اذعان کرد: اسراییل یک سال پیش به یکی از سخت ترین لحظات فروپاشی رسید که به طور کلی تا کنون به خود دیده است.

بنت در پیامی که در یک پایگاه اجتماعی انتشار یافت گفت: اسراییل در برابر یک آزمون واقعی ایستاده است و شاهد حالت بی سابقه ای از نزدیک شدن به فروپاشی است و با یک دو راهی تاریخی مواجه است.

وی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و مخالفان سیاسی دولت متبوع خود را به «سمپاشی و آشوب افکنی» متهم کرد.

بنت در پیامی که توسط یک پایگاه شبکه اجتماعی انتشار یافت، ضمن اعلام این مطلب افزود: ما در گذشته دو بار بخاطر درگیری های داخلی از هم گسسته شدیم. اولین بار پس از گذشت ۸۰ سال و دومین بار پس از گذشت ۷۷ سال از شکل گیری اسراییل این از هم گسیختگی صورت گرفت. ما هم اکنون همگی در اسراییل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته ایم مبنی بر اینکه آیا می توانیم از اسراییل محافظت کنیم یا خیر؟

وی گفت: ما هم اکنون وارد یک آشوب و گردونه بی پایان انتخابات شده ایم و دولت فلج شده است و دو شهر لد و عکا به دلیل وجود یک دولت ناتوان و درگیر از درون در حال آتش گرفتن هستند.

وی افزود: ما چند روز پیش به سوی پنجمین دور انتخاباتی رهسپار شدیم که می توانست باعث فروپاشی اسراییل شود سپس سخت ترین تصمیم زندگی خود را گرفتم که همانا تشکیل دولت نجات اسراییل از آشوب و بازگرداندن آن به کانال کار و تلاش و مشارکت با کسانی بود که دیدگاه های کاملا متفاوتی با من دارند.

بر اساس نظرسنجی به عمل آمده توسط روزنامه صهیونیستی «اسراییل هیوم» ۶۹ درصد شهرک نشینان صهیونیستی نسبت به سرنوشت رژیم متبوع خود نگران و بیمناکند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۶ درصد از آنان به پلیس اشغالگر اسراییل اعتماد ندارند.

نظرسنجی دیگر به عمل آمده توسط جنبش بنیما نشان می دهد که بخش عمده ای از اسراییلی ها نسبت به آِینده خود خوشبین نیستند.

نظرسنجی توضیح داد : چالش های بسیاری وجود دارد که باعث نگرانی اسراییلی ها شده است که شکاف اجتماعی موجود در درون رژیم اسراییل در راس آنها قرار دارد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت در ۴ ماه می گذشته مقاله ایهود باراک نخست وزیر پیشین اسراییل را منتشر کرد و طی آن از نفرین دهه هشتم اسراییل سخن به میان آورد. باراک در مقاله خود همه تحولات در داخل را به نفرین یاد شده نسبت داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.