کار بزرگ امام خمینی احیا و هم‌افزایی سه هویت‌ ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود

 

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ظهر امروز در آئین بزرگ‌داشت سال‌گرد رحلت امام خمینی در شهر اسلو-نروژ اظهار داشت: هرچند کار بزرگ امام خمینی احیای هر سه هویت‌ ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود، اما مهم‌تر از آن هم‌افزایی هر سه هویت‌ در مسیر تعالی و پیشرفت ملت ایران بود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: هنر امام خمینی این بود که صیانت از مؤلفه‌های مرتبط با هویت ملی مانند حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و انسجام ملی نیز در پرتو احیای هویت‌های اسلامی و انقلابی میسر شد.

باقری در ادامه افزود: همان‌گونه که باور دینی و شور انقلابی در دهه ۶٠ جوانان این مرز و بوم را به جبهه‌های جنگ کشاند و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران عزیز در اشغال دشمن باقی بماند، جوانان در دهه ٩٠ را هم به میدان مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق کشاند تا از مرزهای امنیت ملی دفاع کنند و اجازه ندهند حتی دشمن به مرزهای جغرافیایی ما نزدیک شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مسؤلیت دستگاه سیاست خارجی در تأمین منافع ملی، تصریح کرد: شرط نخست برای صیانت از منافع ملی نقش‌آفرینی فعال در میدان دیپلماسی است و نقش‌آفرینی فعال نیز در گرو ابتکار در طراحی، هوشمندی در برنامه‌ریزی و جسارت در اقدام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.