رایزنی مقامات روسیه و چین در مورد آخرین وضعیت خاورمیانه

به گزارش اردو پوینت، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و وانگ دی مدیرکل وزارت خارجه چین در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، در مورد اوضاع خاورمیانه و درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه شنبه شب اعلام کرد که مقامات دو کشور در مورد اوضاع سوریه، یمن، لیبی، سودان و درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین به گفت وگو پرداختند.

الکساندر کینشچاک مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا روسیه و ولادیمیر سافرانکوف نماینده ویژه خاورمیانه نیز با این دیپلمات چینی گفت وگو کردند.

بر اساس بیانیه منتشره، تبادل نظر همه جانبه در مورد وضع فعلی خاورمیانه با تاکید بر تشدید اوضاع در سوریه، یمن، لیبی، سودان و همچنین در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل صورت گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت تشدید تلاش‌های مشترک برای یافتن و ارتقای راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای چالش‌های پیش روی کشورهای منطقه بر اساس اجماع ملی و با رعایت دقیق موازین اساسی حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد تاکید کردند.

مقامات روسیه و چین علاوه بر این، بر تمایل متقابل برای ادامه تماس‌های منظم میان دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای که در محدوده منافع مسکو و پکن در خاورمیانه و شمال آفریقا برای تقویت صلح و ثبات است، تأیید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.