انتقال بایدن به مکانی امن پس از پرواز هواپیمای ناشناس بر حریم هوایی‌ خانه‌اش

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، به دنبال عبور یک هواپیمای بدون مجوز از حریم هوایی محدود شده بر فراز خانه ساحلی رئیس جمهور آمریکا در شهر دلاور، پروتکل‌های امنیتی فعال شده و جو بایدن از این ملک به مکانی امن منتقل شد.

سرویس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از آنکه یک هواپیمای شخصی اشتباها وارد یک منطقه امن در نزدیکی خانه ساحلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دلاور شد، رئیس جمهور حدود ساعت ۱۳ روز شنبه سریعا به مکانی امن منتقل شد. این هواپیما نیز فورا به خارج از این حریم هوایی محدود شده هدایت شد.

براساس گزارشات، این مکان امن یک ایستگاه آتشنشانی در نزدیکی این خانه ساحلی بود. کاروان موتوری محافظان بایدن در حالی که یک خودروی شاسی بلند که وی سوار بر آن بود را اسکورت می‌کردند، در حال حرکت به طرف این ایستگاه آتشنشانی دیده شد. در حالی که ماموران سرویس امنیتی منطقه را پاکسازی می‌کردند و درباره این تهدید احتمالی مشغول تحقیق و بررسی بودند، به مدت بیش از ۲۰ دقیقه تردد از این منطقه ممنوع شد.

بو اریکسون، گزارشگر سی‌بی‌اس نیوز گفت، پس از آنکه این هواپیمای بدون مجوز شناسایی شد، دو جت نظامی در ارتفاع کم بر فراز این شهر ساحلی به پرواز درآمدند.

در ادامه بیانیه سرویس مخفی آمریکا آمده است: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خلبان این هواپیمای بدون مجوز بر روی کانال رادیویی مناسبی قرار نداشت، از نوتام که نوعی هشدار است که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود پیروی نمی‌کرد و از دستورالعمل‌های منتشر شده پرواز نیز پیروی نمی‌کرد.

پس از آنکه محققان به این نتیجه رسیدند که هیچ تهدید امنیتی وجود ندارد، کاروان محافظان موتورسوار بایدن به خانه ساحلی رئیس جمهور بازگشت. براساس گزارشات، جو بایدن و جیل بایدن، بانوی اول آمریکا به منظور جشن تولد جیل به این خانه ساحلی رفته بودند. ظاهرا اداره هوانوردی فدرال آمریکا به خاطر این سفر بایدن محدودیت‌های پرواز موقتی را در این منطقه از پنجشنبه شب تا صبح یکشنبه اعمال کرده بود.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.