پیکر مهدی صباغی در خاک آرام گرفت

پیکر مرحوم "مهدی صباغی"هنرمند پیشکسوت خراسانی امروز در قطعه هنرمندان بهشت رضای مشهد آرام گرفت.

مراسم طواف و قرائت نماز بر پیکر این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد و سپس پیکر این هنرمند برای وداع به صدا و سیمای خراسان رضوی منتقل شد و با بدرقه همکاران و هنرمندان به بهشت رضای مشهد منتقل و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

همچنین در این مراسم پیام‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و صدا و سیما در مورد درگذشت این هنرمند قرائت شد.

مهدی صباغی پیشکسوت سینما و تلویزیون مدتی به علت بیماری در منزل و بیمارستان بستری بود و متاسفانه بامداد روز جمعه سیزدهم خرداد در بیمارستان ماهدشت کرج درگذشت.

مهدی صباغی متولد ۱۳۳۰ در مشهد، از بازیگران تلویزیون، رادیو، تئاتر و سینما در چهارمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش "پیشنهاد" به کارگردانی جواد اردکانی، مقام نخست بازیگری را به دست آورد.

بازی در فیلم‌های سینمایی گریز از شهر، گردو، زمزمه، طوبی، تماس، سایه خیال، بازگشت قهرمان، گرگ‌های گرسنه، سلطان، راننده شخصی، صورتی، گل یخ، کافه ستاره، ستاره‌ها، عاشق، راننده تاکسی، آخرین نقش، مهتاب روی سکو، زنان ونوسی مردان مریخی، آسمان هشتم، مرز خوشبختی و ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های دور از خانه، سلام، دفترخانه شماره ۱۳، راه بی پایان، پلیس جوان، خانواده حمزه‌علی خان، کمند خاطرات و عقیق از فعالیت‌های هنری این مرحوم است.

مرحوم صباغی در رادیو نیز علاوه‌بر تلاش‌هایی که برای احیا و معرفی لهجه مشهدی کرد با ۹ لهجه گوناگون می‌توانست صحبت کند و همین موضوع او را متمایز کرده بود.

مجموعه‌های رادیویی"صبح جمعه با شما"و "کوی نشاط" آثار ماندگاری در زمینه صدا پیشگی از مرحوم صباغی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.