ایران در صورت صدور قطعنامه در شورای حکام باید تغییر تاکتیک دهد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر احیانا قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام صادر شود ماهیت آن با گذشته متفاوت خواهد بود چون ایران در چند سال گذشته نهایت همکاری را با آژانس داشته است.

فداحسین مالکی در واکنش به تلاش سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام برای صدور قطعنامه درباره ایران اظهار کرد: آنچه که مسلم است، اگر احیانا قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود قطعا ماهیت آن با گذشته متفاوت خواهد بود چون ایران در چند سال اخیر نهایت همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است و هیچ کشوری در دنیا منکر این قضیه نیست به طوری که آمریکایی‌ها در مقاطعی اعلام کردند که ایران با آژانس همکاری خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: ما در دولت قبل و دولت فعلی بر این موضوع تاکید داشتیم که اقدامات آژانس تحت فشار لابی صهیونیست‌هاست و باید میزان همکاری ایران تعریف شود. اما همکاری ما با آژانس فراتر از عرف بود پس نهایت بی‌انصافی است که آقای گروسی بخواهد دنبال صدور قطعنامه علیه ایران باشد. در صورت این اتفاق هم ایران باید تاکتیک خود علیه آژانس را تغییر دهد؛ این طور نباشد که هر وقت آقای گروسی خواست به ایران باید. این هشداری برای آنهاست که بدانند اگر کشوری همکاری می‌کند باید نگاه متفاوتی وجود داشته باشد نسبت به کشورهایی که همکاری نکرده و مشکلات ایجاد می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سفر آقای گروسی به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی توجیهی نداشت، افزود: تنها استنباط از این سفر این است که لابی فشرده صهیونیست‌ها در جریان است. اسرائیل چند صد کلاهک هسته‌ای دارد که خطر جدی برای دنیا محسوب می‌شود در این شرایط آقای گروسی به اسرائیل سفر کرده و مشورت می‌کند. چنین اقداماتی ماهیت آژانس را برای جمهوری اسلامی ایران کاهش داده و دنیا هم باید واکنش نشان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.