روسیه: ۱۹۰ هواپیما و ۱۱۳۹ پهپاد اوکراین منهدم شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور تاکنون ۱۹۰ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد و ۱۱۳۹ پهپاد اوکراین را از بین بردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه (امروز) آمار جدیدی درباره آخرین خبرهای میدانی درباره جنگ با اوکراین ارائه داد.

منابع رسانه‌ای در روسیه خبر دادند، وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود اعلام کرد که نیروها و تجهیزات نظامی این کشور مقادیری از تسلیحات ارسالی نروژ و توپخانه مدل «هوویتزر» ساخت آمریکایی را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس ، ایگور کوناشنکوف گفت: «یک توپخانه خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری که توسط نروژ (در اختیار اوکراین) قرار گرفته بود، دو هویتزر ساخت ایالات متحده و همچنین هفت تیربار و خمپاره‌انداز از بین رفت».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این حملات «بیش از ۴۰۰ ملی‌گرا، ۱۰ قطعه زره، سه سامانه راکت انداز چندگانه مدل گراد، ۱۰ خودروی ویژه و همچنین سه سکوی پرتاب موشک ضدهوایی اس-۳۰۰ در نزدیکی کراماتورسک نابود شدند».

به گفته او، روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ پهپاد اوکراینی را در مناطق خارکوف و نیکلایف را ساقط کرد. کوناشنکف اعلام کرد، نیروهای روسیه با موشک‌های دقیق دو انبار مهمات اوکراینی و سه توپخانه را از بین بردند.

وی افزود: « از آغاز عملیات ویژه نظامی، در مجموع اهداف زیر منهدم شده است: ۱۹۰ هواپیما، ۱۲۹ بالگرد، ۱۱۳۹ پهپاد، ۳۳۳ سامانه موشکی زمین به هوا، ۳۴۴۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۷۸ سامانه راکت انداز چندگانه، ۱۸۰۷ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳۴۶۴ خودروی موتوری ویژه نظامی».

توضیحات سخنگوی وزارت دفاع روسیه در شرایطی مطرح شده که پیشتر  «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای روسی بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری گفت: «بخش قابل توجهی از جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک در امتداد ساحل چپ سِوِرسکی دونتس از جمله شهرهای کراسنی لیمان و اسویاتوهیرسک و همچنین ۱۵ شهرک دیگر آزاد شده‌اند».

وزیر دفاع روسیه با اعلام تسلط کامل این کشور بر شهر اسویاتوهیرسک، مناطق استودنوک، یارووایا، کروفسک، یامپول و دروبیشوو را به عنوان بزرگترین شهرک‌هایی که تحت کنترل نیروهای روس درآمدند، نام برد.

ریاست‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه شرقی دونباس، دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد. مسکو با تاکید بر اینکه به دنبال اشغال اراضی اوکراین نیست، هدف از این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.