گزارش وبگاه آمریکایی از قدرت موشک های ایرانی

وبگاه «۱۹​ فورتی فایو» نوشت: ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی ویژه امور نظامی در مطلبی پیرامون قدرت موشکی ایران نوشت، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» به تازگی در مطلبی به قلم «مایا کارلین» تحلیلگر امور دفاعی خاورمیانه نوشت، ایران از نظر توان نظامی با ایالات متحده، چین و چند کشور دیگر قابل قیاس نیست با این وجود، ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد.

در همین زمینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک موشک کروز هواپایه را در رژه سالانه خود به نمایش گذاشت. به گفته کارشناسان، باله‌های شبکه‌ای ذوزنقه‌ای این سلاح نشان می‌دهد که می‌توان آن را به نوعی هدایت کرد. سپاه همچنین پهپاد جدید انتحاری «شاهد-۱۳۶» خود را به نمایش گذاشت. در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

در ادامه این مطلب آمده است، ایران در سال‌های اخیر سرمایه گذاری زیادی در برنامه موشک‌های بالستیک خود انجام داده است. از سال ۲۰۱۵، سه مجتمع موشکی زیرزمینی که قبلاً پنهان شده بود، آشکار شد.

به گفته ژنرال «کنت مک کنزی»، فرمانده سابق (تروریست‌های) سنتکام، ایران بیش از ۳۰۰۰ موشک بالستیک دارد. این زرادخانه شامل موشک های دقیق، کوتاه و میان برد با سوخت جامد است. مک کنزی گفت: «در سطح نظامی نگرانی نخست من این است که آنها سلاح اتمی ندارند، اما من همچنین نگران رشد چشمگیر و کارایی برنامه موشکی بالستیک ایرانی‌ها هستم.»

تحلیل وبگاه آمریکایی از قدرت موشک های ایرانی / سه مجتمع موشکی زیرزمینی پنهان ، آشکار شد

 

 

تهران در ماه فوریه نیز موشک «خیبر شکن» خود را به نمایش گذاشت. این سلاح با برد ۱۴۵۰ کیلومتر (۹۰۰ مایل) قادر است دشمنان سرکش را هدف قرار دهد. در ماه مارس، سپاه پاسداران مسئولیت رگبار موشکی نزدیک ساختمان کنسولگری در حال ساخت ایالات متحده در «اربیل» پایتخت کردستان عراق بر عهده گرفت.

نویسنده در خاتمه نوشت، ساخت موشک‌های بالستیک ایران به طور خاص تهدیدی برای (رژیم موقت) اسرائیل و نظامیان ایالات متحده در خاورمیانه است.

چندی قبل نیز یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت، ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند. حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.