آخرین تحولات بازار رمزارزها/افت سنگین ارزهای دیجیتال از قله تاریخی

بیت کوین دوباره به کانال ۳۰ هزار دلار بازگشت. شاخص ترس و طمع نیز با اینکه هنوز در محدوده ترس قرار دارد، اما وضعیت آن کمی بهبود یافته است.

طی شبانه روز گذشته وضعیت بازار ارزهای دیجیتال بهتر شده و با رشد جزئی بیت کوین، آلت کوین ها نیز نشانه های صعودی از خود نشان داده اند. هم اکنون بیت کوین با رشد ۲.۵ درصدی در حدود قیمت ۳۰۴۰۰ دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن هم به منفی ۳.۷ درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته دوباره صعودی بوده و به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار آن هم عدد ۵۷۹ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز به عدد ۱۷ رسیده که نسبت به چند روز قبل رقم بهتری است، اما بازار هنوز در مرحله ترس قرار دارد.

افت سنگین ارزهای دیجیتال از قله تاریخی

آمار نشان می دهد بیت کوین نسبت به قله تاریخی خود افت ۵۶ درصدی داشته که این برای سرمایه گذاران بلند مدت، کمی نگران کننده است.

اما مهم اینجاست که بیت کوین در مقابل بسیاری از ارزهای معروف دیگر، از این نظر عملکرد بهتری داشته و تعدادی از ارزهای معروف وضعیت بسیار وخیمی دارند.

اتریوم با افت ۶۳ درصدی از قله، وضعیت خوبی از این جهت ندارد و شیبا، دوج، سولانا، ریپل و دات، نمادهای بزرگی هستند که همگی بیش از ۸۰ درصد ارزش خود را نسبت به قله تاریخی از دست داده اند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بازگشت اتریوم به بالای مرز 1800 دلاری» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.