پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور/وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک تاسه روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک طی سه روز آینده در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: توده گرد و خاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده نوار غربی کشور و به تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این مناطق باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا شود.

صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان‌های گلستان و سمنان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که طی روزهای شنبه تا دوشنبه (۲۱ تا ۲۳ خردادماه) در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: دوشنبه (۲۳ خردادماه) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این‌که سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: توده گرد و خاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده نوار غربی کشور و به تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این مناطق باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا شود.

به گفته ضیاییان، طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور و در برخی نواحی استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و طی سه روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و خلیج فارس مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ خردادماه) صاف در اواسط روز وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۲۲ خردادماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ خردادماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.