مراسم تشییع پیکر ۸ جانباخته حادثه قطار مشهد – یزد برگزار شد

تشییع پیکر هشت نفر از متوفیان حادثه قطار مشهد – یزد صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان یزد برگزار شد.

در این مراسم که از میدان امام رضا(ع) یزد و به سمت خلدبرین آغاز شد، مردم پیکر این زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را بر دست گرفته و نوحه خوان به سمت خانه ابدی آنها را منمتقل می کردند.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان استان یزد هم در این مراسم همراه با دیگر مردم به عزاداری و تشییع پیکر متوفیان این حادثه پرداختند.

در طول مسیر مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به نوحه خوانی پرداخته و تشییع کنندگان در عزای درگذشت زائران شمس الشموس در حادثه قطار مشهد یزد بر سر و سینه می زدند.

با انتقال اجساد متوفیان این حادثه به سمت خلدبرین، نماز میت به امامت آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و با حضور تمامی تشییع کنندگان اقامه و پس از آن اجساد برای تدفین تحویل خانواده و بازماندگان آنها شد.

با توجه به تفاوت در محل خاکسپاری اجساد، مراسم تدفین هر یک از متوفیان توسط خانواده آنها در محل های مشخص شده و مورد درخواست آنها انجام می شود.

صبح چهارشنبه قطار مشهد – یزد به دلیل برخورد با بیل مکانیکی دچار سانحه شدیدی شد و با خارج شدن چند واگن از مسیر قطار، ۲۱ نفر از زائران حضرت امام رضا(ع) که در حال بازگشت به شهر خود بودند جان خود را از دست داده و ۸۶ نفر مصدوم شدند.

با توجه به زمان‌بر بودن مراحل شناسایی پیکر برخی از متوفیان و لزوم انجام آزمایش های DNA، بلافاصله پس از اتمام مراحل شناسایی هر یک از اجساد، هماهنگی لازم از سوی پزشکی قانونی با خانواده متوفی انجام و جسد برای تشییع و خاکسپاری به خانواده وی تحویل می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.