دیدار وزیر دفاع انگلیس با زلنسکی

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر والاس به این منظور انجام شد که اطلاعات دست اولی درباره نیازهای نظامی اوکراین دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: «در این سفر این اطمینان را ایجاد خواهد شد که حمایت متداوم انگلیس در حال افزایش است تا نیازهای مرتبط با وضعیت میدانی برطرف شوند».

وزارت دفاع انگلیس افزود: «هر سه در زمینه همکاری تنگاتنگ در راستای هدف مشترک آزاد کردن اوکرایناز اشغال غیر قانونی روسیه توافق کردند. آن‌ها همچنین تجهیزات و تمریناتی که انگلیس در حال حاضر فراهم می‌کند را به بحث گذاشتند».

این بیانیه می‌افزاید، این دیدارها همچنین بر تداوم تلاش انگلیس بر «فراهم کردن کمک‌های مرگبار و موثر مطابق با تهدیداتی که اوکراین با آن‌ها مواجه است» تمرکز داشتند.

سفر والاس به اوکراین در حالی انجام شده است که روسیه کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس را به آتش‌افروزی در اوکراین و ممانعت از مذاکره بین کی‌یف و مسکو متهم کرده است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این اقدام چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.