رضایی: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در کشور وجود دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر چه امروزه با تراکمی از مشکلات مواجه هستیم، اما انبوهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها هم توجه کنیم و مثال ساده آن فرصت ترانزیت و صادرات مجدد است که در دوره صفویه با فعال شدن جاده ابریشم ایجاد شد و امروز هم همین فرصت پا بر جا است.

محسن رضایی که از طریق تماس تلفنی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و پیشرفت هشترود سخن می‌گفت، افزود: همان طور که آذربایجان لوکوموتیو دفاع و سیاست کشور به شمار می‌رود، انتظار می‌رود در دولت سیزدهم به عنوان یکی از لوکوموتیوهای اقتصادی کشور هم تبدیل شود.

وی گفت: جغرافیای کشور فرصت ترانزیت را برای ما ایجاد کرده و اگر ارزش اقتصادی این فرصت ۲۰ سال پیش ۵۰ میلیارد دلار بود، امروز به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر اتوبان‌ها، بنادر و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل توسعه یابد، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار از محل ترانزیت خواهیم داشت و این موضوع باید مطالعه شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین مسئولان شهرستانی و استانی را به شناسایی فرصت‌های متراکم فراخواند و افزود: فرصت‌های جدید به ویژه از طریق نوآوری، خلاقیت و با تکیه بر کسب و کارهای دانش‌بنیان باید خلق شود و این فرصت‌ها باید علاوه بر تولید به سمت بازار نیز گرایش پیدا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.