اظهارات جدید اسماعیل کوثری درباره قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

 

 

 

اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی برای صدور قطعنامه ای علیه برنامه هسته ای ایران در شورای حکام با واکنش تهران مواجه و فعالیت ۲ دوربین آژانس متوقف شد.

 اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس  درباره آینده برجام گفت: آمریکایی‌ها همیشه خباثت خود را نشان می‌دهند، آنها فکر می کنند با گرفتن قطعنامه از شورای حکام می توانند ایران را تحت فشار بگذارند و مسائل را به نفع خودشان کنند، در صورتی که چون شناخت ندارند بزرگترین اشتباه را مرتکب می شوند.

وی با اشاره به اجرای تعهدات برجامی ایران افزود: ما به تعهدات خود در برجام عمل کردیم ولی آمریکایی ها به جای عمل به تعهدات شان، پشت سر هم ایران را تحریم کردند با این تصور که ما بر اثر مشکلات عدیده ناشی از تحریم ها کم می آوریم. در همین مدت آمریکایی ها به چشم خود دیدند که ما چقدر با مدیریت، دقت و ظرافت خاصی از این مرحله رد شدیم.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات احیای برجام اظهار کرد: قرار بود دو طرف به تعهدات برجامی خود عمل کنند، ایران این کار را انجام داد و نوبت آمریکایی ها بود که به تعهدات شان عمل کنند ولی آنها دوباره شیطنت کردند و حالا می خواهند به شکلی دوباره ما را بیشتر تحت فشار قرار دهند.

وی ادامه داد: امروز دولت و ملت ایران کاملا توجیه‌اند و این دفعه طوری نیست که مثل دفعه قبل ما دست بسته باشیم. ما اقدامات خود را دنبال کردیم و غنی سازی اورانیوم را ادامه دادیم، بعد پذیرفتیم آژانس بیاید و نظارت کند اما مشخص شد آمریکایی ها نمی خواهند در جهت انجام تعهدات شان اقدامی کنند و صرفا قصد وقت کشی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: این دولت همیشه اعلام کرده که وابسته و منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست، ما مذاکره را دیگر برای مذاکره نمی خواهیم بلکه مذاکره را برای کسب نتیجه می خواهیم. اگر مذاکرات نتیجه داد، ما نیز در همان قالب مسائل را دنبال می کنیم اما اگر مذاکرات نتیجه نداد هیچ نگرانی نداریم.

کوثری افزود: آمریکایی ها با این قطعنامه می خواستند ما را بترسانند، در صورتی که ته و آخر این قطعنامه نتیجه ای برای آمریکایی ها ندارد چون ما اقدامات خودمان را انجام می دهیم نمونه اش هم توقف ۲ دوربین نظارتی آژانس بود. قطعا خود آنها در این مرحله ضرر خواهند کرد و در آینده این را در عمل خواهیم دید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.