جزئیات اعزام زائران به خانه خدا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام حج تمتع سال ۱۴۰۱، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ۱۰ هزار و ۷۰۸ زائر، بیشترین و فرودگاه‌ اردبیل با ۲۵۴ زائر، کمترین اعزام به سرزمین وحی را بر عهده دارند.

‌‌حمیدرضا سیدی با اشاره به آغاز پروازهای حجاج از روز جاری، اظهار داشت:‌ در ایام حج تمتع سال ۱۴۰۱، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با ۱۰ هزار و ۷۰۸ زائر، بیشترین و فرودگاه‌ اردبیل با ۲۵۴ زائر، کمترین اعزام به سرزمین وحی را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی مشهد پس از فرودگاه حضرت امام(ره) بیشترین تعداد را با پنج هزار و ۸۸۶ زائر به خود اختصاص داده است و فرودگاه های اصفهان، اهواز و یزد به ترتیب با ۴ هزار و ۴۱۷ نفر، دو هزار و ۷۴ نفر و یک هزار و ۷۴۲ نفر در رتبه های سوم تا پنجم قرار دارند.

وی‌ گفت: فرودگاه گرگان یک هزار و ۶۸۰ زائر، تبریز یک هزار و ۵۷۱ زائر، زاهدان یک هزار  و ۵۶۶ زائر، ساری یک هزار و ۵۱۴ زائر، کرمان و همدان یک هزار و ۲۹۶ زائر، شیراز یک هزار و ۲۸۶ زائر، ارومیه یک هزار و ۴۷ زائر و بیرجند یک هزار و ۲۱ زائر را به کشور عربستان اعزام می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرودگاه‌هایی که کمتر از یک هزار مسافر عازم سرزمین وحی می‌کنند، گفت: از فرودگاه‌های بندرعباس و زنجان ۵۱۳ زائر و فرودگاه‌ بوشهر ۴۹۲ زائر را راهی بیت الله الحرام می‌شوند.

سیدی به تاریخ آخرین پرواز رفت زائران خانه خدا اشاره کرد و گفت: آخرین پرواز اعزامی به عربستان در تاریخ ۱۲ تیر ماه ساعت ۱۹:۵۵ از فرودگاه زاهدان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: پروازهای برگشت نیز از ۲۳ تیر لغایت ۷ مرداد به مقصد جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

در سال جاری ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۷ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به سرزمین وحی اعزام می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.