کره شمالی چندین راکت پرتاب کرد+جزئیات

ارتش کره جنوبی روز یک شنبه از شلیک راکت توسط کره شمالی با استفاده از لانچرهای چندمنظوره به منظور نمایش قدرت نظامی علیه سئول خبر داد. 

براساس گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته، بین ساعت  ۸:۰۷ صبح تا ۱۱:۰۳ صبح پرتاب راکتهایی را در چند مسیر شناسایی کرده است که به نظر میرسد از یک سکوی پرتاب راکت چندمنظوره شلیک شده است. 

وزارت دفاع کره جنوبی با بیان اینکه سطح هوشیاری خود را تقویت خواهد کرد از همکاری نزدیک با ایالات متحده برای آمادگی کامل در برابر تهدیدات کره شمالی خبر داد. 

این پرتابها یک هفته پس از آزمایش هشت موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی به سمت دریای ژاپن انجام شده است. 

بعد از ابراز نگرانی معاونان وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی و درخواست از پیونگ‌یانگ برای پایبندی به محدودیت‌ها، این سه کشور از همکاری نظامی مشترک در این زمینه خبر دادند. 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن و «لی جونگ ساب» وزیر دفاع کره جنوبی شامگاه شنبه بر سر برگزاری رزمایش نظامی برای رهگیری موشک‌های کره شمالی توافق کردند.

بر این اساس، آستین، کیشی و لی ضمن اشاره به توسعه برنامه موشکی کره شمالی، برگزاری تمرینات نظامی مشترک در زمینه کشف و رهگیری موشک‌های این کشور را ضروری دانستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.