اقدام مضحک آمریکا علیه سپاه پاسداران

حساب توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مضحک برای کسب اطلاعات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جایزه تعیین کرد.

 یک حساب توییتری وابسته به وزارت خارجه آمریکا در اقدامی از سر عجز و ناتوانی و البته سخیف برای کسب اطلاعات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جایزه تعیین کرد.

در این توییت آمده است که نیروی قدس سپاه پاسداران ایران از ابزارهای مختلف مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند.

این اقدام ناشیانه در حالی صورت گرفته است که وبگاه یک شبکه خبری معتبر آمریکایی با هشدار به «جو بایدن» رئیس جمهور ایلات متحده نوشت که  گزینه‌های این کشور در قبال ایران تمام شده است.

آنچه که به وضوح از مجموع اقدامات اخیر آمریکا مشخص است دولتمردان این کشور از تحقیر شدن توسط سپاه پاسداران ایران عاصی شده‌اند. نیروهای سپاه ایران در عرصه‌های مختلف بارها آمریکا را تحقیر کرده‌اند. شکار پهپاد پیشرفته «گلوبال هاوک» آمریکا از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران از جمله ضربات محکم سپاه ایران به آمریکا از آن جمله بود.

همچنین در اکوایران ببینید : جدل مذاکره‌کنندگان سابق

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال‌ هاوک بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه «کوه مبارک» استان هرمزگان هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه قرار گرفته و سرنگون شده است.

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی ویژه امور نظامی نیز به تازگی در مطلبی پیرامون قدرت موشکی سپاه نوشت، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

وبگاه «۱۹​ فورتی فایو» نوشت، ایران از نظر توان نظامی با ایالات متحده، چین و چند کشور دیگر قابل قیاس نیست با این وجود، ایران تعداد زیادی موشک ساخته تا اطمینان حاصل کند که هر کسی که بخواهد به این کشور حمله یا تهاجم کند به بدترین روش‌های نامتقارن مجازات خواهد شد.

به نوشته این وبگاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک موشک کروز هواپایه را در رژه سالانه خود به نمایش گذاشت. به گفته کارشناسان، باله‌های شبکه‌ای ذوزنقه‌ای این سلاح نشان می‌دهد که می‌توان آن را به نوعی هدایت کرد. سپاه همچنین پهپاد جدید انتحاری «شاهد-۱۳۶» خود را به نمایش گذاشت. در واقع، ایران دارای بزرگترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.