شورای نگهبان طرح شفافیت قوای 3 گانه را رد کرد

سخنگوی شورای نگهبان از رد طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها خبر داد.

هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد در شورای نگهبان گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده نسبت به برخی از مواد آن ابهامات و اشکالاتی  وجود داشت که به مجلس شورای اسلامی برگردانده می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: برخی از موضوعات به خاطر اهمیت‌شان باید دقیق نگارش شود و شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون قوانین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: در ماده یک که در مورد مشمولان این طرح مواردی آمده است که اشکالات و ابهام داشت، بعضی از نهادها چندین بار اسم‌شان ذکر شده است. این نحوه نگارش و نحوه تکرار مغایر با قانون است. یا بند ۲-۱ بعضی از صندوق ها عنوان‌شان به خوبی ذکر نشده است.

وی بیان کرد: در بند ۳-۱ در مورد دادگاه‌های انقلاب نوشته شده است اطلاع‌رسانی ایرادی ندارد مگر در موارد سری که مشخص نیست این اطلاعات سری چگونه است.

طحان نظیف ادامه داد: در مورد محاکم گفته شده کلیه آرای دادگاه‌های انقلاب و عمومی با حفظ حریم شخصی؛ مواردی از این دست ذکر شده است که شورای نگهبان ابهاماتی در این موارد دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.