درخواست عجیب آمریکا از لبنان فاش شد!

 "الخلیج الجدید" به نقل از منابع رسانه‌ای لبنان اعلام کرد؛ سند محرمانه‌ای که به دست رسانه‌های لبنان رسیده است شامل نقشه راهی است که توسط "عاموس هوکشتاین"، میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای میان لبنان و اراضی اشغالی و مشاور وزیر خارجه این کشور در امور انرژی، طی سفر فوریه وی به لبنان مطرح شده است.

مفاد این سند در حالی به رسانه‌ها درز پیدا کرده است که قرار است هوکشتاین درپی تشدید اختلافات میان لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت و تل‌آویو سفر کند.

طبق این گزارش، موضع آمریکا با موضع رژیم صهیونیستی درباره مناطق مرزی مورد مناقشه میان تل‌آویو و بیروت در میدان گازی "کاریش" و خط "۲۹" همسو است و واشنگتن معتقد است که این مناطق خارج از محدوده آب‌های منطقه‌ای لبنان قرار دارند و در سند مذکور به عنوان راه حلی که هر دو طرف را راضی می‌کند، پیشنهاد شده است که منطقه مذکور به دو بخش تقسیم شود.

طبق گفته هوکشتاین، در سند مذکور همچنین اعلام شده است که هیچ یک از بحث و بررسی‌های داخلی لبنان درباره خط مرزی ۲۹ ارزشی ندارد و از طرف آمریکا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

الخلیج الجدید همچنین آورده است؛ میانجیگر آمریکا به مسئولان لبنان گفته است که بیروت حق مخالفت با هیچ گونه مساحتی در جنوب خط مرزی ۲۳ را ندارد و از مسئولان و مقامات لبنان خواسته شده است که نباید هیچ بحثی درباره خط مرزی ۲۹ داشته باشند.

طبق این سند، همچنین واشنگتن به مقامات لبنان گفته است که منطقه واقع میان خط ۱ و خط ۲۳ تماما لبنانی نخواهد بود و باید بخشی از آن به رژیم اشغالگر داده شود.

در این گزارش همچنین آمده است؛ پافشاری هوکشتاین بر اعطای بخش تعیین شده توسط وی به رژیم صهیونیستی به این معنا است که مقادیر قابل توجهی گاز در این منطقه وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.