ارتش انگلیس خبر داد: روس‌ها در بخشی از خارکیف پیشروی کرده‌اند

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به پیشروی نیروهای روس در بخشی از خارکیف برای اولین‌بار در چند هفته اخیر، گفت احتمال افزایش ۲۰ درصدی بودجه نظامی روسیه وجود دارد.

با تداوم عملیات زمینی ارتش روسیه در شرق اوکراین با پشتیبانی حملات موشکی، لندن امروز از پیشروی نیروهای روس در بخشی از استان خارکیف خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت: «تلاش اصلی عملیاتی روسیه همچنان حمله به جبهه سیوِرودونتسک در دونباس است و گروه غربی نیروهای آن احتمالاً برای اولین بار در چند هفته اخیر پیشروی‌های کوچکی در بخش خارکیف داشته‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «در ۱۰ ژوئن، معاون اول رئیس کمیسیون صنایع نظامی روسیه پیش‌بینی کرد که هزینه‌های دفاعی دولت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد روبل (۸.۵ تا ۱۰ میلیارد پوند) افزایش خواهد یافت که می‌تواند به افزایش ۲۰ درصدی در بودجه دفاعی روسیه نزدیک شود».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «کمک‌های مالی دولت روسیه به پایگاه صنعتی دفاعی این کشور اجازه می‌دهد تا به آرامی برای برآورده کردن نیازهایی که از جنگ در اوکراین بر آن تحمیل شده است، بسیج شود».

در ادامه این گزارش آمده است: «با این حال، صنعت نظامی روسیه می‌تواند برای برآوردن بسیاری از این الزامات، تا حدی به دلیل اثرات تحریم‌ها و کمبود تخصص، با مشکل مواجه شود».

تولید تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی باکیفیت و پیشرفته روسیه احتمالاً دچار مشکل است و می‌تواند تلاش‌های این کشور برای جایگزینی تجهیزات از دست رفته در اوکراین را تضعیف کند».

روز گذشته نیز وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است. 

امروز همچنین وزارت دفاع روسیه با اشاره به تلفات نظامیان اوکراینی در نبرد با نیروهای روس طی یک روز گذشته، اعلام کرد که بیش از ۱۶۰ منطقه تجمع ارتش اوکراین در عملیات هوایی و موشکی هدف قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.