توصیه دبیرکل کانون صرافان به خریداران ارز

دبیرکل کانون صرافان به مردم توصیه کرد از معامله در بازار متشنج پرهیز کرده و منتظر ثبات بازار بمانند.

کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز بعد از اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی، اظهار داشت: با توجه مصوبات اخیر بانک مرکز ی در مورد تصحیح نرخ عرضه ارز صادر کنندگان، از روز گذشته شاهد افزایش تماس و درخواست برای فروش ارز از طریق صادر کنندگان در بازار هستیم.

وی افزود: اجرای مصوبات ارزی طی دو روز گذشته در بازار، موجب آرامش فضای معاملات و امنیت ذهنی خریداران شده است؛ عملا بسیاری از خریداران دست نگه داشته اند و منتظرند قیمت‌ها بازهم کاهش یابد.

دبیرکل کانون صرافان همچنین از کاهش ۱۳۰۰ تومانی دلار در بازار طی دو روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: این میزان کاهش قیمت ارز موجب شده است که روند کاهشی با سرعت بیشتری طی شود.

سلطانی زاده به مردم توصیه کرد که از حضور و معامله در بازار متشنج پرهیز کرده و برای خرید صبر کنند تا بازار به ثبات برسد.

با اجرای سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی در بازار ارز طی دو روز گذشته قیمت دلار حدود ۱۳۰۰ تومان کاهش یافته است. البته آنطور که صرافی‌ها می گویند: اگر بازار با همین روند پیش برود و عرضه همچنان بالا باشد، در روزهای آینده قیمت دلار کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

با مجوز بانک مرکزی، صادرکنندگان می توانند با قیمت توافقی ارز خود را در بازار بفروشند و صرافی ها نیز می توانند تمام نیازهای واقعی متقاضیان ارز را در بازار پاسخگو باشند؛ این مجوز ارزی موجب شده تا بدون استفاده از منابع بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی و تنها با استفاده از ارزهای حاصل از صادرات، بازار شاهد افزایش عرضه و کاهش نوسانات قیمتی باشد.

در بخشنامه ابلاغی به صرافی‌های مجاز آمده است که در راستای درخواست‌های صادرکنندگان و به منظور تنظیم و مدیریت بازار ارز و تسهیل برگشت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می توانند نسبت به خرید ارز از صادرکنندگان به صورت اسکناس با نرخ توافقی اقدام و منابع تجهیز شده فوق را در سرفصل های مصارف ارزی خدماتی ( موضوع ابلاغیه شماره ۳۰۱۳۰۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴) و همچنین فروش ارز در سرفصل سایر (کد۲۴) با احراز هویت متقاضی به فروش رسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.