آلت کوین ها مسیر خود را جدا کردند

رمز ارزها به شکل عجیبی در حال سقوط هستند. بیت کوین امروز تا حدود ۲۱۰۰۰ دلار افت کرد و اتریوم هم به کمتر از ۱۱۰۰ دلار رسید. اما اکنون وضعیت کمی بهتر شده و قیمت ها به سمت بالا بازگشته اند.

امروز بیت کوین مجددا افت کرد. هم اکنون نرخ این ارز دیجیتال حدود ۲۲۴۰۰ دلار است و نسبت به دیروز بیش از ۶ درصد افت کرده. اما افت بیت کوین در صبح امروز بسیار بیشتر از این بود و قیمت تا حدود ۲۱۰۰۰ دلار هم پایین رفت. بازدهی هفتگی بیت کوین به منفی ۲۴ درصد رسیده است.

ارزش معاملات بیت کوین به ۶۸ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار آن هم عدد ۴۲۸ میلیارد دلار را نمایش می دهد.

امروز شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد ۸ رسید که نشان دهنده ترس شدید در بازار است. کمتر پیش می آید شاخص ترس و طمع به اعداد تک رقمی برسد اما وضعیت اخیر بازار ارزهای دیجیتال باعث شده این شاخص به عدد ۸ برسد.

 
 

قیمت اتریوم به ۱۲۰۰ دلار رسید

اتریوم در حالی که در مقیاس هفتگی با افت ۳۱ درصدی مواجه شده، هم اکنون در حوالی قیمت ۱۲۰۰ دلار معامله می شود. قیمت این ارز نسبت به دیروز حدود یک درصد کاهش یافته که البته صبح امروز تا کمتر از ۱۱۰۰ دلار نیز پایین رفته بود.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲ میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن هم ۱۴۶ میلیارد دلار است.

 
 

فعلا فروشندگان یک بار تلاش خود را برای شکستن حمایت ۱۲۰۰ دلاری اتریوم انجام داده اند که موفقیت آن ها پایدار نبوده و قیمت به بالای ۱۲۰۰ دلار بازگشته است. اما درصورتی که نرخ برای مدت طولانی تر در حدود ۱۱۰۰ دلار تثبیت شود، احتمالا یک فشار فروش دیگر در بازار ایجاد خواهد شد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تداوم سقوط آزاد بیت کوین ؟» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.