گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

تداوم کاهش قیمت قیمت دلار ؛ سکه و طلا

کدخبر: ۵۰۱۸۰۳
اقتصادنیوز : امروز سه شنبه 24 خرداد1401 ماه با کاهش قیمت دلار ؛ قیمت سکه و قیمت طلا نیز آرایش نزولی به خود گرفت
تداوم کاهش قیمت قیمت دلار ؛ سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ؛  بازار ارز تهران در چهارمین روز هفته جاری شاهد کاهش دسته جمعی قیمت دلار ؛ قیمت سکه و قیمت طلا بود.فعالان بازار معتقدند  مداخله شدید بازارساز و تزریق عرضه در بازار باعث عقب نشینی قیمت ها شده است. 

پیشروی قیمت دلار در بازار رسمی

اما  قیمت دلار در دو بازار رسمی یعنی صرافی ملی و بازار متشکل ارزی پیشروی را تجربه کردند . 

نرخ دلار متشکل امروز با 27 هزار و 91 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز به 27 هزار و 182 تومان رسید. این پایان روند صعودی دلار در بازار متشکل نبود و نیمه روز اسکناس امریکایی در بازار یاد شده به 27 هزار و 190 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته 81 تومان افزایش پیدا کرده بود. اسکناس آمریکایی عصر امروز در محدوده 27 هزار و 187 تومان مبادله شد که نسبت به دیروز 78 تومان بالاتر بود. 

روند صعودی دلار در صرافی ملی امروز بیشتر از بازار متشکل بود. قیمت دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر وارد کانال 27 هزار تومان شده امروز هم در همین کانال به سمت جلو حرکت کرد. نرخ دلار در ابتدای کار صرافی ملی نسبت به عصر روز گذشته تفاوت چندانی نداشت اما قبل از ظهر امروز 170 تومان بالا رفت و با  قیمت 27 هزار و 415 تومان به فروش رسید. نرخ دلار در ساعات پایانی کار صرافی ملی 78 تومان بالاتر ار نرخ روز گذشته به فروش رسید. قیمت دلار صرافی عصر امروز 27 هزار و 323 تومان بود. 

کاهش قیمت سکه و قیمت طلا

قیمت اونس طلا امروز هم مانند روز های گذشته نزولی بود . فلز گران بهای جهانی عصر امروز در محدوده 1822 دلار معامله شد.  در ایران هم از روز گذشته با کاهش قیمت دلار ؛ قیمت سکه و قیمت طلا نیز آرایش نزولی به خود گرفته اند. 

قیمت طلا 18 عیار عصرامروز 31 هزار و 800 تومان از روز گذشته ارزان تر بود . این فلز زرد رنگ داخلی  در زمان نوشتن این گزارش به قیمت 1 میلیون و 460  هزار  تومان مبادله شد. قیمت سکه هم در محدوده 15 میلیون و 750 هزار تومان تا 15 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید