رییس جمهور اوکراین: برای مقابله با روسیه به سلاح دوربرد نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نشست برخط به خبرنگاران دانمارکی گفت: «ارتش اوکراین مهمات و سلاح کافی دارد، اما به سلاح های دوربرد بیشتری نیاز دارد.»

زلنسکی گفت: «ما به اندازه کافی سلاح داریم. چیزی که به اندازه کافی نداریم، سلاح‌هایی است که واقعاً تجهیزات ارتش روسیه را هدف قرار دهد و برتری آن‌ها را کاهش دهد.»

وبگاه «پولتیکو» نیز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که مخالفت دولت آمریکا با ارسال سامانه‌های موشک‌انداز دوربرد به اوکراین، باعث نگرانی و استیصال مقامات کی‌یف شده است.

این در حالی است که روز دوشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه طی عملیات زمینی و هوایی شب گذشته در خاک اوکراین، توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کی‌یف را نابود کند.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که طی عملیات ویژه در منطقه دونباس، نیروی هوایی تاکتیکی روسیه بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۶ موشک‌انداز گراد را منهدم کرد.

 کُناشنکوف گفت: «هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و نیروی زمینی، ۱۶۴ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد. در نتیجه حملات هوایی بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، سه پست فرماندهی، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، شش سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۱۴ قبضه توپ صحرایی و ۲۲ خودروی ویژه نظامی نابود شدند.»

وی با اشاره به سرنگونی یک فروند «سوخو-۲۵ » اوکراینی، اظهار داشت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در یک روز گذشته یک جنگنده سوخو-۲۵ و هشت فروند پهپاد اوکراینی را در خارکیف سرنگون کردند.»

با تداوم عملیات زمینی ارتش روسیه در شرق اوکراین با پشتیبانی حملات موشکی، لندن امروز از پیشروی نیروهای روس در بخشی از استان خارکیف خبر داد.

زلنسکی: برای مقابله با روسیه به «سلاح دوربرد» نیاز داریم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.