گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی عبدالملکی

محمد هادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجماعی شده و احتمالا یکی از گزینه‌های جایگزینی است اما رسانه‌ها اسامی دیگری را نیز مطرح کرده‌اند.

مثل همیشه به محض رفتنی شدن یک نفر از کابینه، حرف و حدیث‌ها درباره گزینه جایگزین او شروع شده است. اگرچه در مورد اخیر یعنی استعفای وزیر کار ، با توجه به حواشی عملکرد عبدالملکی و احتمال کنار گذاشتن او از خیلی قبل‌تر گمانه‌هایی مطرح می‌شد.

به هر روی، دیگر حجت‌الله عبدالملکی وزیر نیست. او به گفته سخنگوی دولت دوباره استعفا داده و از این مسئولیت کنار کشیده است. سیدابراهیم رئیسی نیز با پذیرش استفعای او محمدهادی زاهدی وفا را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرده است.

سخنگوی دولت درباره او هم گفته که دکتر محمد هادی زاهدی وفا که به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می شوند، پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشته اند. ایشان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی عضویت در ستاد تنظیم بازار و ... برخی از سوابق ایشان است.

بر این اساس سرپرست فعلی را می‌توان یکی از گزینه‌های جایگزینی عبدالملکی به حساب آورد. رسانه‌ها اما پیشتر اسامی دیگری را به عنوان جایگزین وزیر کار معرفی کرده بودند. یک رسانه نوشته بود: «از دو گزینه احتمالی برای جانشینی عبدالملکی یاد می‌شود؛ یکی حمید رضا حاجی بابایی نماینده کنونی مجلس و دیگری مهرداد بذرپاش، رئیس کنونی دیوان محاسبات کشور.»

گفتنی است، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده کنونی مجلس و وزیر پیشین آموزش و پرورش است. مهرداد بذرپاش گزینه دیگر وزارت نیز فردی که از مدیر عاملی سایپا تا ریاست سازمان ملی جوانان و نمایندگی مجلس را هم در کارنامه خود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.