دستور اسرائیل به افسران خود در ترکیه: فورا این کشور را ترک کنید

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تل‌آویو به افسران خود دستور داده که هر چه سریع‌تر خاک ترکیه را ترک کنند.

به گزارش عرب ۴۸، بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارانوت» در شامگاه سه شنبه، این تصمیم همچنین شامل لغو کلیه مجوزهای استثنایی اعطا شده برای حضور افسران اسرائیلی در خاک ترکیه است.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری، این دستور به دنبال نگرانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از انتقام ایران اعلام شده است که تمامی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی حتی از سفرهای غیرمستقیم به ترکیه که مستلزم توقف در یکی از فرودگاه‌های این کشور هستند، منع شده‌اند.

دوشنبه «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌ها خواست به ترکیه سفر نکنند و از صهیونیست‌‌های حاضر در این کشور نیز خواست هرچه سریع ترکیه را ترک کنند.

« «باراک راوید» خبرنگار صهیونیست بدون اشاره به نام فردی، به نقل از یک مقامات ارشد رژیم اسرائیل نوشت که این رژیم به شکل بی‌سابقه‌ای ترکیه را در جریان این درخواست وزیرخارجه اسرائیل گذاشته است.

بر اساس گفته وی، مقامات ترکیه به این هشدار لاپید اعتراضی نکرده و گفته‌اند که وضعیت آن‌ها را خوب درک می‌کنند و آن را جدی می‌گیرند.

وزیر خارجه اسرائیل مدعی شده که این تصمیم در راستای تلاش‌های ایران برای «اقدامات تروریستی!» علیه صهیونیست‌ها گرفته شده است. ادعایی که هفته پیش نیز وزارت خارجه رژیم تل آویو آن را تکرار کرد و از صهیونیست‌ها خواست در صورت لزوم به ترکیه سفر نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.